Τέλος ??? παραμονής και πλόων πλοίων αναψυχής και μικρών σκαφών!!!
Την αναβάθμιση της Πλοηγικής Υπηρεσίας, σημαντικές αλλαγές στο ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου που θα καταβάλλουν τα πλοία αναψυχής και τα ημερόπλοια, τη νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων που είχαν κατασκευαστεί παράνομα σε πολλά λιμάνια της χώρας, καθώς και άλλες ρυθμίσεις που άπτονται των λιμανιών και των φορέων αυτών φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που κατατέθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή.
Με το άρθρο 86 του νομοσχεδίου θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων (ΤΕΠΑΗ), το οποίο αντικαθιστά το Τέλος
Παραμονής και Πλόων Αναψυχής και Μικρών Σκαφών που είχε θεσπιστεί με τον νόμο 4211/2013.
Παραμονής και Πλόων Αναψυχής και Μικρών Σκαφών που είχε θεσπιστεί με τον νόμο 4211/2013.
Οπως εξηγείται στην αιτιολογική έκθεση, αυτό γίνεται προκειμένου το νέο τέλος να είναι «ορθολογικότερο», «δικαιότερο» και «συμβατό» προς τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και με την αλλαγή αυτή επιχειρείται η ενδυνάμωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού περίπου στα 15 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το ΤΕΠΑΗ θα βαρύνει τα πλοία αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, καθώς και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια. Θα επιβάλλεται για τα συγκεκριμένα πλοία, ανεξάρτητα από τη σημαία τους, που πλέουν μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Εξαιρούνται τα παροπλισμένα ή κατασχεμένα σκάφη και τα «παραδοσιακά».
Για σκάφη από 7 έως 8 μέτρα το τέλος θα είναι 16 ευρώ τον μήνα, από 8 έως και 10 μέτρα, 25 ευρώ τον μήνα, από 10 έως και 12 μέτρα, 33 ευρώ τον μήνα και πάνω από 12 μέτρα, 8 ευρώ ανά μέτρο και ανά μήνα.
Η χρέωση μειώνεται κατά 25% για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
Σε περίπτωση εφάπαξ προπληρωμής του ΤΕΠΑΗ για χρονικό διάστημα 12 μηνών παρέχεται έκπτωση 10% στο οφειλόμενο ποσό. Η απόδειξη καταβολής του τέλους φυλάσσεται μαζί με τα ναυτιλιακά έγγραφα του σκάφους και επιδεικνύεται στις λιμενικές, τελωνειακές, φορολογικές αρχές όποτε ζητηθεί. Το μέτρο θα ισχύσει από 1/12/2017.
Με το άρθρο 93 επιδιώκεται η αναβάθμιση της λειτουργίας των Πλοηγικών Σταθμών αλλά και γενικότερα της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς αυξάνονται οι οργανικές θέσεις -χρόνιο αίτημα των πλοηγών- οι οποίες είχαν μειωθεί το 2014 με το Π.Δ. 103/2014.
Οι νέες οργανικές θέσεις αφορούν όλους τους κλάδους, αρχιπλοηγοί-πλοηγοί (61 θέσεις), κυβερνήτες πλοηγίδων (35 θέσεις), μηχανοδηγοί πλοηγίδων (34 θέσεις) και πρυμνοδέτες (24 θέσεις), με αποκλειστικό σκοπό να ανταποκρίνονται στις αυξημένες αφίξεις όλων των κατηγοριών πλοίων που μπαίνουν στα λιμάνια και χρειάζονται πλοήγηση και ιδιαίτερα των κρουαζιερόπλοιων.
Οπως διευκρινίζεται στην αιτιολογική έκθεση, οι δαπάνες μισθολογικού κόστους από την προτεινόμενη ρύθμιση δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό επειδή καλύπτονται από το Κεφάλαιο Πλοηγικής Υπηρεσίας (ΚΠΥ), το οποίο αποτελεί ειδικό Λογαριασμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και στο οποίο καταλήγουν τα πλοηγικά δικαιώματα που καταβάλλει κάθε ναυτιλιακή εταιρεία για το πλοίο της προκειμένου αυτό να μπαίνει στο λιμάνι, ποσό που ανέρχεται στα 18 με 20 εκατ. τον χρόνο.
Με το άρθρο 87 επιχειρείται η νομιμοποίηση λιμενικών εγκαταστάσεων (προβλήτες και άλλα αυθαίρετα έργα στα λιμάνια) που κατασκευάστηκαν παλαιότερα παράνομα από διάφορους φορείς του Δημοσίου (χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβασιν αυτής) μέχρι 1-1-2020.
Τη ρύθμιση αυτή είχε ζητήσει επανειλημμένως η Ενωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ) λέγοντας ότι πρέπει να απαλλαγούν οι περιφέρειες από παλιές «αμαρτίες», καθώς αυτά είναι έργα τα οποία κατασκευάστηκαν από νομαρχίες, δήμους, κοινότητες, λιμενικές αρχές και παραδόθηκαν σε κοινή χρήση χωρίς να τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες, με αποτέλεσμα να θεωρούνται κατασκευές χωρίς άδεια.
Ετσι, οι περιφερειακές αρχές ως διάδοχοι των νομαρχιακών «κληρονόμησαν» το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Με το άρθρο 97 δίνεται προθεσμία δύο χρόνων για την κατεδάφιση αυθαίρετων εγκαταστάσεων μέσα στη χερσαία ζώνη λιμανιών (τέντες, πέργκολες, σκίαστρα κ.α.) και την αντικατάστασή τους με άλλες νόμιμες και ομοιόμορφες κατασκευές βάσει μελετών που θα εκπονηθούν από τους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων.
Με το άρθρο 92 επιχειρείται η προσπάθεια μείωσης της γραφειοκρατικής διαδικασίας, αφού για έργα μικρής κλίμακας αποκατάστασης φθορών και ζημιών σε υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις δίνεται η δυνατότητα στα συμβούλια διοίκησης των Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων να προβαίνουν σε εργασίες συντήρησης, με μόνο μία απόφασή τους και εφόσον το κόστος αυτών δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/rizikes-allages-sta-limania
Συγχαρητήρια για τις προσπάθειες ενημέρωσης μας. Το ερώτημα είναι πού βρίσκεται η Ιστιοπλοική Ομοσπονδία. Δε θα' πρεπε να τοποθετηθεί επί του θέματος;
ΑπάντησηΔιαγραφή