Δευτέρα, Ιουλίου 16, 2012

Χρήση του VHF στους αγώνες

Ο τελευταίος αγώνας ιστιοπλοϊας που έλαβα μέρος μου έδωσε την αφορμή να γράψω για το συγκεκριμένο θέμα.
Συχνά πυκνά παρατηρείται το φαινόμενο να γίνεται άσκοπη χρήση του VHF στο κανάλι ενός αγώνα από τους συμμετέχοντες. Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό πως η χρήση του, δεν είναι ούτε για παιχνίδι ούτε για ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων. Η συχνότητα έχει επιλεγεί από τους διοργανωτές του αγώνα προκειμένου να ειδοποιούνται οι αγωνιζόμενοι:
  1. Για οποιαδήποτε αλλαγή στις οδηγίες πλου
  2. Για κάποιον επερχόμενο κίνδυνο
  3. Για οποιοδήποτε άλλο θέμα ασφαλείας
Επίσης γίνεται χρήση του καναλιού από τα σκάφη που συμμετέχουν προκειμένου να δηλώσουν οπoιαδήποτε μεταβολή τους σε σχέση με τον αγώνα (πχ. εγκατάλειψη, χρήση μηχανής, αλλαγή πληρώματος κλπ.), καθώς και για να ενημερώσουν την επιτροπή για οτιδήποτε διαπιστώσουν και μπορεί να αποτελεί κίνδυνο για τους ίδιους και τους συναγωνιζόμενους.

Οποιαδήποτε άλλη χρήση του VHF θεωρώ πως είναι ανώφελη. Η επιτροπή του αγώνα είναι αυτή που καθορίζει και επιβάλει με τον τρόπο της την σωστή επικοινωνία. Μην ξεχνάμε πως το συγκεκριμένο κανάλι που χρησιμοποιούμε σε έναν αγώνα δεν είναι δικό μας. Μπορεί να ακούν και άτομα εκτός αγώνος.

Να υπενθυμίσω για όσους είναι λάτρεις των δημοσίων σχέσεων και της κοινωνικής δικτύωσης, πως υπάρχουν και τα κινητά τηλέφωνα και το facebook ή το tweeter των οποίων η χρήση είναι και ελεύθερη και ασφαλής.

3 σχόλια:

  1. Ένα από τα πιο συνηθισμένα που παίζει είναι αφού τερματισει το σκάφος, σχόλια του τύπου, "Επιτροπή ήταν πολύ ωραίος αγώνας, ευχαριστούμε πολύ" "Κι εμείς ευχαριστούμε για την συμμετοχή,και του χρόνου. Να δώσεις πολλά φιλιά στην Μαρίκα" " Θα δώσω, κι εσύ να μου φιλήσεις την Πόπη, αν και θα περάσω κι εγώ από το σπίτι".... και άλλα τέτοια εγκάρδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι πιο παλιοί θα θυμάστε ότι αν ένα σκάφος τερμάτιζε (ειδικότερα στο Ράλι Ιονίου) και έδινε τα στοιχεία του γινόταν χαμός απο τους υπόλοιπους γιατί θεωρείτο εξωτερική βοήθεια προς άλλους. Οι επιτροπές στον τερματισμό μπορούν να βλέπουν τους αριθμούς στα πανιά και αν είναι βράδυ να ζητούν από το σκάφος να φωτίζει τα πανιά του.
    Τώρα γίνονται διαπραγματεύσεις για το αν θα μικρύνουμε τον αγώνα, αν θα αλλάξουμε την διαδρομή, ζητούμε εξηγήσεις για τις οδηγίες πλού, δηλώνουμε την κατάσταση πληρώματος, ξανακάνουμε δηλαδή μιά δεύτερη συγκέντρωση κυβερνητών.
    Σκεφτείτε πόσες άλλες διαπραγματεύσεις γίνονται μέσω κινητών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι καιροί όμως αλλάζουν, όπως και τα δεδομένα στην ιστοπλοία. Πλέον σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις όλοι ξέρουν που βρίσκεται ο υπόλοιπος στόλος, και είναι και αυτό μέρος της τακτικτής του αγώνα. Σίγουρα όμως το κανάλι κοινής ακρόασης στα VHF δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται άσκοπα, όπως και δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να δίδονται εκκινήσεις και τερματισμοί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή