Τετάρτη, Μαρτίου 26, 2014

ΠΕΡΙ ΒΙΝΤΖΙΡΕΛΩΝ


Το γέμισμα ενός βιντζιρέλου προς την σωστή κατεύθυνση είναι το πρώτο βήμα. Ακόμα και μεγάλα ονόματα της ιστιοπλοΐας μπορεί να κάνουν το λάθος να φορτώσουν το βιντζιρέλο λάθος.  Εάν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία,
ειδικά εάν το σκάφος σας έχει βιντζιρέλα που περιστρέφονται σε διαφορετικές φορές μεταξύ τους, βάλτε βέλη στην κορυφή τους ή στο κατάστρωμα γύρω από τη βάση τους. Μπορεί να μην φαίνεται ωραίο αισθητικά, αλλά μέχρι να συνηθίσετε, είναι πολύ χρήσιμο.

Είναι σημαντικό το σχοινί να οδηγείται στο βιντζιρέλο στο σωστό ύψος και στην σωστή γωνία.
  Αν είναι πολύ χαμηλά, μπορεί να γλιστρήσει κάτω από το τύμπανο, και αν είναι πολύ ψηλά, μπορεί να οδηγήσει σε καβάλημα του σχοινιού.
Ο κατασκευαστής συνήθως παρέχει ένα σχέδιο με την ιδανική γωνία για το σωστό γέμισμα.

Ο αριθμός των τυλιγμάτων είναι στην πραγματικότητα μία συνάρτηση του πάχους του σχοινιού, της διαμέτρου του τυμπάνου, και της ποιότητας της επιφάνειας του τυμπάνου.
Σχοινί μικρότερης διαμέτρου μπορεί να απαιτήσει περισσότερες αναδιπλώσεις ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος ολίσθησης του σχοινιού από το τύμπανο. Σε γενικές γραμμές, όμως, δύο περιτυλίξεις είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης, και καθώς το φορτίο
αυξάνεται, μπορείτε να προσθέτετε περισσότερες.

Μην εκπλαγείτε αν, για παράδειγμα, το βιντζιρέλο της τζένοας απαιτεί δύο περιτυλίξεις από τη μία πλευρά και τρεις από to βιντζιρέλο της άλλης πλευράς. Ο λόγος που μπορεί να συμβεί αυτό, εξαρτάται από το που ξεκινά το σκοινί από το πανί και που καταλήγει στο βιντζιρέλο.
Επίσης λόγω του ότι το σκοινί κινείται με μεγάλη ταχύτητα, βεβαιωθείτε ότι δεν έχει τζόγο πριν να αρχίσετε το τράβηγμα, επειδή μπορείτε εύκολα να καταλήξετε με ένα καβάλημα. Αν τύχει να μπλεχτεί το σχοινί στο βιντζιρέλο, μην το κρατήσετε μυστικό από το υπόλοιπο πλήρωμα. Είναι καλύτερα να ξέρουν, ειδικά αν είστε γύρω από άλλα σκάφη ή πρέπει να κάνετε τακ. Αν έχετε χρόνο, η καλύτερη μέθοδος για να διορθώσετε είναι να αντιστραφεί η κατεύθυνση του σχοινιού και να τραβήξετε την παράκαμψη προς τα έξω, είτε με το χέρι ή με τη χρήση άλλου βιντζιρέλου. Να είστε προσεκτικοί όταν το σχοινί ξεκαλικεύει και έρχεται πάλι στην θέση του. Η πίεση η ταχύτητα και οι δυνάμεις που ασκούνται μπορεί να είναι πολύ μεγάλες. να απομακρύνετε από το σημείο τα χέρια σας.
Αν το καβάλημα έχει συμβεί κατά την χρήση της σκότας της τζένοας και ο χρόνος είναι περιορισμένος, η καλύτερη επιλογή είναι να κοπεί το σκοινί  κοντά στο clew κατά την αναστροφή.
Μετά το tack, ξανατοποθετούμε  το σχοινί στην ποδιά (clew). Αν κοπεί το σχοινί στο βιντζιρέλο η ταχύτητα με την οποία θα φύγει μπορεί να το κάνει πολύ επικίνδυνο για το πλήρωμα. Ποτέ δεν κόβουμε το σκοινί στο βιντζιρέλο.

Αν το βιντζιρέλο σας είναι 2 ταχυτήτων, αυτό θα κάνει την ζωή σας πιο εύκολη ειδικά αν έχετε να τριμάρετε μεγάλες τζένοες ή ασύμμετρα πανιά. Προβλέψτε πότε το φορτίο αρχίζει να γίνετε μεγάλο ώστε να αλλάξετε ταχύτητα.


Η διάταξη κάθε σκάφους είναι διαφορετική, έτσι ώστε η πιο αποτελεσματική στάση ποικίλλει. Ωστόσο, ο στόχος είναι το σώμα σας να πάρει θέση πάνω από το βιντζιρέλο και τα πόδια σας να έχουν μια ασφαλή θέση. Το κύριο μέρος της δύναμής μας κατά το βιράρισμα προέρχεται κυρίως από τα πόδια και τον κορμό του σώματος μας. Για αυτό πρέπει να είναι έτσι τοποθετημένος ώστε να είναι ενισχυμένος. Το πως θα τοποθετηθούμε εξαρτάται από πολλές μεταβλητές. Στον ελαφρύ αέρα το σώμα μας είναι καλό να τοποθετείται προς τα εμπρός και υπήνεμα ενώ στον δυνατό αέρα το βάρος του σώματός μας πρέπει να το ρίχνουμε προσήνεμα.

Είναι πολύ σημαντικό να κρατάμε τα βιντζιρέλα μας σε καλή κατάσταση με συχνή συντήρηση ώστε να τα έχουμε πάντα λειτουργικά. Επίσης πολύ σημαντικό είναι όταν χρησιμοποιούμε καινούργια σχοινιά προκειμένου να μην γλιστράνε, να καθαρίζουμε πολύ καλά τα βιντζιρέλα μας από χνούδια και υγρασίες και να τα γυαλοχαρτάρουμε με ένα ψιλό γυαλόχαρτο.







1 σχόλιο: