Σάββατο, Νοεμβρίου 09, 2013

Τι γίνεται με τα ναυταθλητικά ;

Τελικά μπήκε φόρος πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής. Καλώς ή κακώς δεν θα μας απασχολήσει άμεσα. Αυτό που μας απασχολεί και μας δημιουργεί ένα μεγάλο ερωτηματικό είναι το εξής. 

Γύρω στο Μάιο και ενώ το καινούργιο νομοσχέδιο ήταν προς συζήτηση ξέραμε πως θα ισχύσει ότι τα Ναυταθλητικά σκάφη
παντός
τύπου, ιστιοφόρα ή κωπήλατα που ανήκουν στους αναγνωρισμένους ναυτικούς Ομίλους ή ναυτικά σωματεία ή σε μέλη τούτων καταχωρισμένα στα μητρώα αυτών και προοριζόμενα είτε για την προπόνηση των ναυταθλητών, είτε για την συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες και φέροντα την Ελληνική σημαία απαλλάσσονται της φορολογίας που επιβάλλεται σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής. Για το χαρακτηρισμό κάποιου σκάφους ως ναυταθλητικού, απαιτείται, έγγραφη βεβαίωση του οικείου ναυτικού ομίλου, ή σωματείου, εγκεκριμένη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ότι χρησιμοποιείται για εξάσκηση μέλους και συμμετοχή σε ναυτικούς αγώνες, θεωρημένη από την οικεία Λιμενική Αρχή.
Από τις μέχρι τώρα πληροφορίες που έχουμε, μαθαίνουμε πως αυτό δεν θα ισχύσει. 

Ποιες κινήσεις έκανε η ομοσπονδία προκειμένου να υπάρξει μια καλύτερη μεταχείριση για τα ναυταθλητικά σκάφη ;
Έπρεπε η ομοσπονδία και οι όμιλοι να πιέσουν και να εστιάσουν στον όρο ναυταθλητικό ; 
Πόσα χρήματα κοστίζει σε έναν μέσο Έλληνα ιστιοπλόο το να τρέχει σε αγώνες και πόσο καταπονεί το σκάφος του ο κάθε αγώνας που λαμβάνει μέρος ; 
Έχει την οικονομική άνεση ο μέσος Έλληνας ιστιοπλόος να ανταπεξέλθει και στις απαιτήσεις των αγώνων και στην υψηλή φορολογία ή στερείται από αλλού προκειμένου να τα βγάζει πέρα ; 
Δεν ξέρω....... Περιμέναμε από την ομοσπονδία να δώσει μάχες σε αυτήν την κατεύθυνση και να τις κερδίσει . Δεν μπορεί να έχει την ίδια μεταχείριση ένα ναυταθλητικό σκάφος με ένα σκάφος κρουαζιέρας. 
Και κλείνοντας να πω το εξής και ας φανώ υπερβολικός. Για να το σκεφτούμε όλοι..... Ποιος ο σκοπός της ύπαρξης της ΕΑΘ ; Τους αγώνες τους διοργανώνουν οι όμιλοι. Στήριξη, έστω και ψυχολογική, προς τους ομίλους καμία. Άντε να δεις να κινείται τίποτα λίγο πριν τις εκλογές. 
Γιατί σας έχουμε κύριοι εκεί πάνω ; Για βιτρίνα ; Στα δύσκολα περιμέναμε να σας δούμε, αλλά στα δύσκολα εσείς κάνατε τον Κινέζο..........
Πιέστε έστω και τώρα..... Δώστε έμφαση στον όρο ναυταθλητικό. Αξιοποιήστε τον όρο ναυταθλητικό. 

Τα σχόλια όλων δεκτά, όπως πάντα άλλωστε.

13 σχόλια:

  1. Σωστό σε βρίσκω φιλαρακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον δεν είστε επαρκώς ενημερωμένοι. Στις 2/5/2013 η Επιτροπή Ανοικτής Θαλάσσης της ΕΙΟ κάλεσε τους ομίλους να καταθέσουν τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους στην διαβούλευση του σχεδίου νόμου, πράγμα που έγινε.
    Η ΕΑΘ έστειλε επιστολή με τις απόψεις στο υπουργείο και εξ όσων γνωρίζω έγινε παρέμβαση και διά ζώσης.
    Δείτε εδώ: http://www.offshore.org.gr/news/nw156.pdf
    και στην κεντρική σελίδα της ΕΑΘ: http://www.offshore.org.gr/maingr.htm


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε,
      δεν είμαστε δημοσιογράφοι και ότι κάνουμε το κάνουμε μόνο και μόνο από αγάπη στο άθλημα και εντελώς ερασιτεχνικά και πράγματι πολλές φορές ίσως να μην είμαστε επαρκώς ενημερωμένοι. Όμως στο συγκεκριμένο θέμα που εσύ είδες ανεπαρκή ενημέρωση από μέρους μας ; Το ότι η ΕΑΘ έστειλε μία επιστολή με απόψεις εσύ το θεωρείς ως μάχη για τα συμφέροντα των μελών της ; Επίσης αν διαβάσεις την επιστολή που έστειλε, στην ουσία εκεί που επικεντρώνει είναι στο γιατί τα επαγγελματικά σκάφη να μην μπορούν να χαρακτηριστούν και ναυταθλητικά. Δηλαδή επειδή θίγονται τα συμφέροντα κάποιων σκαφών, αυτών που συνήθως έχουν χορηγούς, η ΕΑΘ διαμαρτύρεται. Αυτό λέει η επιστολή αν την έχεις διαβάσει.
      Να τονίσω όμως, πως δεν έχει ευθύνη μόνο η ΕΑΘ, αλλά και οι όμιλοι που καμμία ενέργεια δεν έχουν κάνει τόσα χρόνια ώστε να πιέσουν για την αναγνώριση και την σημαντικότητα των ναυταθλητικών σκαφών.

      Διαγραφή
    2. Δηλαδή η ΕΑΘ έστειλε ένα χαρτί με κάποιες απόψεις και έτσι είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της. Από το αποτέλεσμα 2 μπορεί να συμβαίνουν, ή την ΕΑΘ την έχουν γραμμένη στα παλαιότερα των υποδημάτων τους ή οι απόψεις τις οποίες παρέθεσε ήταν αστείες. Κατά την προσωπική μου άποψη συμβαίνουν και τα 2.

      Διαγραφή
  3. Ο καθένας που ανοίγει ένα blog (ανώνυμα…) πετάει κάτι που άκουσε ή που δεν άκουσε, χωρίς στοιχεία, που μπορεί πράγματι να ισχύει αλλά μπορεί και όχι, διανθίζοντας και με εύκολες απαξιωτικές γενικές εκφράσεις, παίρνοντας και το ύφος του αγανακτισμένου και ταλαιπωρημένου ιστιοπλόου, πολύ σωστού, πολύ γνώστη και πολύ cool κατά τα άλλα, και όλα αυτά για να λύσει τα ψυχολογικά του προβλήματα, ή πιο απλά ίσως μπας και ανοίξει καμιά συζήτηση όπως αυτή και μαθευτεί η σελίδα του και μαζέψει καμιά διαφήμιση…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το blog δεν είναι ανώνυμο, είναι επώνυμο. Αν θες να μάθεις τον διαχειριστή του στείλε μου το mail σου να σου στείλω το όνομά μου. Εσύ όμως κύριε ανώνυμε πως έχεις την απαίτηση της επωνυμίας από τους άλλους ; Όσο για την κριτική σου, δεν θα σου κάνω την χάρη να την σχολιάσω μιας κι εκεί αποσκοπείς... Τέλος δεν μας είπες, συμφωνείς ή διαφωνείς με το άρθρο ;

      Διαγραφή
  4. Η χρησιμότητα της ΕΑΘ έχει τεθεί από χρόνια.
    Στην επαρχία πάντως δεν έχει προσφέρει τίποτε. Ούτε καν μια διαφορά σε ένα προβληματικό πιστοποιητικό καταμέτρησης δεν μπορεί να επιλύσει.
    Αλλά αυτό μάλλον είναι τεχνητό γιατί η ΕΑΘ ποτέ δεν ήταν ανεξάρτητη. Τα μέλη του ΔΣ που θα εκλεγούν προκρίνονται από την μαμά ομοσπονδία.......
    Το ότι η λέξη ναυταθλητικό λείπει από το νομοσχέδιο είναι μεγάλο πλήγμα για την Ελληνική ιστιοπλοΐα. Το άρθρο είναι σοβαρό και θίγει εκεί που πρέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλές οι ειρωνείες, καλοί οι σχολιασμοί και οι μπηχτές από όλες τις πλευρές, καλύτερα όμως να ασχοληθούμε με την ουσία που είναι το αποτέλεσμα. Και στην προκειμένη περίπτωση (όπως πραναφέρει κάποιος "ανώνυμος") το Υπουργείο μας έγραψε κανονικά σε όλα τα επίπεδα...!
    "1. Θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Παραμονής και Πλόων» (Τ.Π.Π.), το οποίο βαρύνει:
    α) όλα τα πλοία αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, β) τα μηχανοκίνητα μικρά σκάφη ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω και γ) τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια ολικού μήκους επτά (7) μέτρων και άνω.Το Τ.Π.Π. επιβάλλεται για όλα τα προαναφερθέντα πλοία και μικρά σκάφη, ανεξάρτητα από τη σημαία τους, τα οποία πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα."
    -Το επαγγελματικό το δεσμέυει να είναι μόνο επαγγελματικό "Η χρέωση για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια μειώνεται στο ήμισυ με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης" άρα εάν τρέχει σε αγώνες χάνει την έκπτωση?
    -Ο όρος Ναυταθλητικό χάνεται απο το χάρτη,
    -Το Ιδιωτικο το υποχρεώνει σε καταβολή Τέλους Παραμονής και Πλόων
    -το αποκορύφωμα είναι ότι ενώ το Ιστιοφόρο είχε μια "έκπτωση" έναντι του Μηχανοκίνητου, τώρα για πρώτη φορά κάνει το αντίθετο και επιδοτεί το μηχανοκίνητο. Και συγκεκριμενα, για όσους δεν το γνωρίζουν, το εν λόγω τέλος στα Ιστιοφόρα επιβάλεται απο τα 7 μέτρα και άνω ενώ στα μηχανοκίνητα απο τα 12 μέτρα και άνω!!!!!

    "8. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια:

    α. Πλοίο αναψυχής: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων προκειμένου για ιστιοφόρο, και άνω των δώδεκα (12) μέτρων προκειμένου για μηχανοκίνητο, το οποίο έχει τη δυνατότητα από τη γενική κατασκευή του να χρησιμοποιείται για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής.

    β. Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και σαράντα εννέα (49) επιβατών, το οποίο διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους ενδιαίτησης ειδικά για τους επιβάτες, για την εκμετάλλευση του οποίου συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης

    γ. Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής που δεν είναι επαγγελματικό σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β παρούσας παραγράφου.

    δ. Μικρό σκάφος: κάθε σκάφος ολικού μήκους έως και επτά (7) μέτρων προκειμένου για ιστιοφόρο και έως και δώδεκα (12) μέτρων προκειμένου για μηχανοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιείται για αναψυχή.

    ε. Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο: είναι το μικρό σκάφος ή το πλοίο αναψυχής ή το επιβατηγό τουριστικό πλοίο, υπό σημαία κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού χώρου, το οποίο εκτελεί ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι εντός ενός εικοσιτετραώρου μεταξύ λιμένων, ακτών και όρμων της ελληνικής επικράτειας, με δυνατότητα προέκτασής του στην αλλοδαπή, με ενιαίο ατομικό εισιτήριο ή ομαδικό εισιτήριο το οποίο συνοδεύεται από ονομαστική κατάσταση επιβατών."

    φίλοι Ιστιοπλόοι τα σημπεράσματα δικά σας.....

    ο επώνυμος

    Υ.Γ. θέλω να πιστεύω πως η ΕΙΟ και ΕΑΘ προλαβαίνουν να τους πείσουν να αλλάξουν και να αντιστρέψουν ως "τυπογραφικό λάθος" το περί "δ. Μικρό σκάφος: κάθε σκάφος ολικού μήκους έως και επτά (7) μέτρων προκειμένου για ιστιοφόρο και έως και δώδεκα (12) μέτρων προκειμένου για μηχανοκίνητο, το οποίο χρησιμοποιείται για αναψυχή."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγχαρητηρια για το αρθρο....!!!
    δυστυχως η Τροικα πλεει και στα Ελληνικα Πελαγη και μαλλον η ΕΑΘ αδυνατεί να τα περιφρουρήσει.
    πως θα ηταν αραγε ο αργοσαρωνικος, ο θερμαϊκος, ο πατραικος κλπ χωρις πανια αλλα γεματος με μηχανοκινητα? ωραιο θεαμα... Συγχαρητηρια κυριοι ΘΕΣΜΙΚΟΙ, τα βολεψατε τα μηχανοκινητα σας.
    πως θα επιβιωσουν αραγε οι ομιλοι και το τριγωνο χωρις ανοιχτη θαλασσα?
    ωραιο θεαμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΕΜΙΖΕΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ "ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ" ΤΗΣ ΕΑΘ.
    http://www.offshore.org.gr/maingr.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μεγάλη ήττα της ΕΙΟ και της ΕΑΘ. Κανονικά πρέπει να παραιτηθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. οι ομιλοι πρέπει να πιεσουν την ομοσπονδία σε αυτο ακριβως που λεει και ο αρθρογραφος. Ν Α Υ Τ Α Θ Λ Η Τ Ι Κ Α . Δεν πιέζουν όμως, ξερετε γιατι ; Γιατι ειναι ολοι βολεμενοι. Τα χωραφια ειναι μοιρασμενα. Ακουστε λοιπον πως γινεται το εργο. Λιγο πριν τις εκλογες περνανε μια βολτα οι υποψηφιοι απο τους ομιλους και λενε. Θα με ψηφισεις ομιλε ; Αν με ψηφισεις θα σου δωσω μια θεση ταδε περιφερειακου και αλλη μια θεση ταδε εκπροσωπου να βγαινετε τσαρκα στις ακρογυαλιες και στις συναξεις των ομιλων, αντε να κανετε και καμμια απονομη ως εκπροσωποι να το παιζετε ομορφοι και "γιοταδες" (απο το yachting καλε, μην παει ο νους σας στους άλλους τους γιοταδες). Αφου λοιπον τα κανονισουνε πανε και ψηφιζουν. Τωρα γιατι γινονται οι εκλογες και κουβαλανε τον κοσμο στην Αθηνα αφου ειναι ολα απο πριν κανονισμενα ειναι κι αυτο ενα ερωτημα. Οταν λοιπον τελειωσουν οι εκλογες και φανε ολα τα καναπεδακια και πιουνε ολα τα martini ξαναγυριζουν ολοι πισω στον τοπο τους στα ηρεμα νερα τους και δεν τα ταρασουν μεχρι τις επομενες εκλογες. Ριχνουνε ολοι μαζι εναν υπνακο και ολα πανε κατα διαολου. Κι εσυ καψερε ιστιοπλοε κατσε και κανε ονειρα μπας και παρεις κανα πανακι καινουργιο και μπορεσεις κι εσυ να παρεις κανα κυπελακι. Κατσε και κανε αγωνες για να καμαρωνουνε οι ομορφοι που αναφεραμε παραπανω. Κατσε και χανε τα σαββατοκυριακα σου και αντι να πας με την γυναικα σου, τα παιδια σου, την γκομενα σου την πεθερα σου ή οποιον αλλο εσυ νομιζεις, κατσε και κανε αγωνες για να εχουν δραστηριοτητα οι ομορφοι οι γιοταδες. Αλλα σου αρεσουν οι αγωνες καψερε, εγω αυτο ξερω κι εσυ για αυτο τρεχεις. Και θα ερθει η επομενη αγωνιστικη περιοδος κι εσυ θα πληρωσεις το χαρατσι, πανακι παλι δεν θα παρεις, αντε να καταφερεις να παρεις κανα κυπελακι, που θα σου το κανει απονομη ο γιοτας κι εσυ θα καμαρωνεις και θα τα εχεις ξεχασει ολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ρε κάποιος τους ψηφίζει αυτούς που κάνουν τους νόμους . Πανάκι δεν θα πάρεις . Εκλογές έρχονται ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ και από τζάκι είναι . Εκεί θα δω τι θα κάνεις .

    ΑπάντησηΔιαγραφή