Τρίτη, Ιουνίου 11, 2013

Περί του αγώνος Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών

Διάθεση μας είναι να κρίνουμε τα καλώς αλλά και τα κακώς κείμενα, με μοναδικό σκοπό να γίνουμε καλύτεροι. Να καταλάβουμε γιατί σώπασαν οι λιγοστές φωνές που τάραζαν τις συγκεντρώσεις κυβερνητών στο παρελθόν. Να κατανοήσουμε κάτω από ποιες συνθήκες επικρατεί αυτή η "PAX ROMANA" τον τελευταίο καιρό. Είναι
ξεκάθαρη και ειλικρινής η θέση μας και για αυτό φιλοξενούμε όλες τις απόψεις, επώνυμες και ανώνυμες, μας αρέσουν δεν μας αρέσουν.

Όσων αφορά τον προχθεσινό αγώνα (Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών), προσωπική μας γνώμη πάντα, η επιτροπή προσπάθησε αλλά δεν τα κατάφερε.
  • Προκύρηξη και Οδηγίες Πλου με ελλείψεις. Δεν αναφερόταν ποιοι απαρτίζουν την επιτροπή αγώνα και την επιτροπή ενστάσεων.
  • Αλλαγή της αρχικής διαδρομής από Πάτρα - Κρυονέρι - Φίδαρης - Κρυονέρι σε Πάτρα - Φίδαρης - Κρυονέρι την πρώτη μέρα και από Κρυονέρι - Φίδαρης - Κρυονέρι - Πάτρα σε Κρυονέρι - Φίδαρης - Πάτρα την δεύτερη μέρα. Ειπώθηκε πως είχε γίνει τυπογραφικό λάθος. Ξέρουμε όμως πως ο αγώνας έχει προγραμματιστεί έτσι από πέρσι, εμπεριέχοντας αυτή την παλινδρομική διαδρομή, προκειμένου να είναι πιο τεχνικός και όχι μία απλή "περαντζάδα".
  • Οι γραμμή εκκίνησης στην δεύτερη ιστιοδρομία πρόχειρα στημένη.
  • Η επιβράχυνση της δεύτερης ιστιοδρομίας σε Κρυονέρι - Πάτρα στο χρονικό σημείο που έγινε ήταν σωστή, ανεξάρτητα αν μετα από μισή ώρα ο άνεμος ήταν αρκετός ώστε να πραγματοποιηθεί η ιστιοδρομία κανονικά.
  • Τέλος αυτό με τις κατηγορίες spinnaker και non spinnaker δεν το καταλαβαίνουμε. Δοκιμάστηκε και πέρσι σε έναν αγώνα και απέτυχε. Αφού σε ένα αγωνιζόμενο σκάφος χωρίς μπαλόνι δίνεται πλεονέκτημα για ποιό λόγο να υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία ; Μήπως να κάνουμε ξεχωριστή κατηγορία για σκάφη με WC και σκάφη χωρίς WC ; Έτσι για να πρωτοτυπήσουμε λιγάκι.... Μάλλον είναι της μόδας τώρα τελευταία.
Τα προσωρινά αποτελέσματα του αγώνα (εκκρεμούν ενστάσεις) έχουν ως εξής:

Κατηγορία International

  1. ΑΡΓΩ 
  2. BIDOURIK
  3. ΦΟΙΒΗ
  4. ANALEMMA
  5. ΙΡΙΝΤΙΝΗ
  6. ΒΕΡΕΝΙΚΗ
  7. ΙΡΙΔΑΝΟΣ
  8. ΝΗΠΕΝΘΕΣ
  9. ΣΩΚΡΑΤΗΣ Π.
  10. ΣΟΦΙΑ
Κατηγορία Club spinnaker

  1. SIBA
  2. ΙΡΙΣ
  3. ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ
  4. ΧΡΙΣΤΙΝΑ
  5. ΚΙΡΚΗ ΙΙ
  6. ΟΚΥΡΩΗ
  7. ΧΥΜΟΥΛΗΣ
  8. ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ
  9. ΟΝΑΡ
  10. ΕΥ
 Κατηγορία Club non spinnaker

  1. ΠΥΘΕΑΣ
  2. CAPTAIN ΓΙΩΤΗΣ
  3. ΜΕΛΕΝΗ
  4. ΕΥΠΛΙΑ
  5. EX ANIMO
  6. ROZA F
  7. ΧΑΡΑ
Αναλυτικότερα αποτελέσματα όταν ανακοινωθούν από τον όμιλο.

6 σχόλια:

  1. Επιβράχυνση σύμφωνα με τον κανόνα 32.1 ορίζεται μετά το σήμα της εκκίνησης και όχι πρίν. για να δοθεί μάλιστα επιβράχυνση της διαδρομής λόγω ανεπαρκούς ανέμου η ένταση του αέρα πρέπει να είναι τέτοια που καθιστά απίθανο τον τερματισμό οποιουδήποτε σκάφους εντός
    του χρονικού ορίου. Άρα δεν υπήρξε επιβραχυνση αλλά αλλαγή της διαδρομής χωρίς να υπάρχει έγγραφη ενημέρωση των κυβερνητων όπως προβλέπεται απο τον κανόνα 90.2 παρ. (c) σε σημείο που έπρεπε να αναγράφεται στις οδηγίες πλου. Αν την ώρα της εκκίνησης δεν έχει αέρα τότε η επιτροπή απλά σηκώνει αναβολή και περιμένει (όπως συνήθως συμβαίνει) είτε κάνει follow me προς το επόμενο σημείο στροφής εώς ότου ο καιρός το επιτρέψει. Η ενταση του αέρα όμως την ώρα της εκκίνησης ήταν τέτοια που δεν χρειάζονταν κάνει αναβολή πόσο μάλιστα αλλαγή της διαδρομής (η οποία απο ότι φαίνεται ήταν ήδη αποφασισμένη απο το καφενείο του Κρυονερίου). Δεν ξέρω όμως αν η επιτροπή θα προχωρούσε στην ίδια κίνηση αν η διαδρομή αυτή αποτελούσε σκέλος του ράλυ Ιονίου (ή πιο σωστά του γύρου του Ιονίου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενώ φέτος έχουμε περισσότερα σκάφη επιτροπής και το φουσκωτό κάθε φορά στην θάλασσα, βλέπουμε περισσότερη αστοχία στους αγώνες.Επικρατεί μια επικίνδυνη χαλαρότητα και μια ιδεολογία της μορφής "και τι έγινε τώρα μωρέ γκρινιάρη, να πάρουμε τα μίλια να τελειώνουμε". Αναφέρομαι στους αγώνες του Ι.Ο.Πατρών που δυστυχώς ακόμα είναι ο μόνος όμιλος που διοργανώνει αγώνες στην περιοχή.
    Επιτέλους ο έφορος και οι επιτροπές πρέπει να πάρουν σοβαρά το ρόλο τους. Αν η γραμμή εκκίνησης στο Κρυονέρι είχε στηθεί σωστά δεν θα είχαμε την σύγκρουση.
    Η γραμμή εκκίνησης είναι σημαντικό μέρος του αγώνα με συγκεκριμένες διαδικασίες. Δεν γίνεται ατομική ανάκληση χωρίς σημαία με μια φωνή από το VHF (μπορεί και από άσχετο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία τα παραπάνω, αλλά "στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το θεμα ειναι πως παμε για τον αγωνα του Ιονιου και θα ειναι κριμα να δουμε τετοια τραγελαφικα. Θα μας παρουν στο ψιλο. Κι αν δεν τα δουμε, γιατι στους δικους μας αγωνες τα βλεπουμε ; Υπαρχει καποιος συγκεκριμενος λογος να τους υποβαθμιζουμε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. παιδιά εκείνη η επιτροπή ενστάσεων συνεδρίασε ή ακόμα το εξετάζει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ιστιοπλοϊα είναι ένα άθλημα που θέλει μυαλό, συγχρονισμό και management. Τα ίδια χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν και οι επιτροπές που απαρτίζουν τον αγώνα. Αν δεν τα έχουν τότε ο αγώνας χάνει την αξία του και γίνεται αδιάφορος από τους ενδιαφερόμενους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή