Παρασκευή, Μαρτίου 21, 2014

ΠΕΡΙ ΥΦΑΛΟΧΡΩΜΑΤΟΣ (ΜΟΥΡΑΒΙΑ)

Η εργασία ξεκινά από το περασμένο έτος

Μία ιστιοπλοϊκή χρονιά τελείωσε, το σκάφος μας βγήκε στην στεριά να ξεχειμωνιάσει και τα πανιά του πήραν την θέση τους στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου μας. Όσο δελεαστικό κι αν είναι να γυρίσουμε σπίτι μας ύστερα από μία κουραστική μέρα ανέλκυσης, λίγη δουλειά ακόμα μπορεί να μας
σώσει από πολύ περισσότερη και σκληρότερη εργασία την Άνοιξη, πριν ρίξουμε πάλι το σκάφος μας στο νερό.
Αν η ρύπανση ή η στρειδώνα  στο κύτος ήταν βαριά, ξεπλύνετε με πίεση ενώ το σκάφος είναι ακόμα υγρό από την θάλασσα. Πάντα θα προσκολλάται ισχυρότερα όσο περνάει ο καιρός.και ξηραίνεται επομένως καλύτερα να μην την αφήνουμε.
Αν έχετε πολλά χρόνια να αφαιρέσετε την μουράβια από το σκάφος σας με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να την βγάλετε τότε συνιστάτε η χρήση ειδικού για μουράβιες remover προκειμένου να μας κάνει την δουλειά πιο εύκολη. Αυτού του είδους υλικά που η επιτυχία τους εξαρτάται από χημικές αντιδράσεις, πρέπει να τα χρησιμοποιούμε στις κατάλληλες συνθήκες. Οι χημικές αυτές αντιδράσεις επιτυγχάνονται καλύτερα πάνω από τους 15°C. Επίσης πολλές φορές πρέπει να μείνει επικαλυμμένη η γάστρα με remover και κατά την διάρκεια της νύχτας ώστε να δράσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάθος και να μην υπερθερμανθεί από τον μεσημεριανό ήλιο. Μια άλλη χρήσιμη συμβουλή όταν βγάζουμε το σκάφος έξω από το νερό είναι να τραβήξουμε φωτογραφία της γάστρας στο τέλος της σεζόν. Αυτός είναι ένας τρόπος ώστε να ξέρουμε ,που μπορεί να απαιτηθούν επιπλέον στρώσεις μουράβιας την επόμενη σεζόν.

Συχνά, κυρίως σε πρόσφατα αγορασμένα σκάφη δεν γνωρίζουμε το είδος του υφαλοχρώματος που έχει χρησιμοποιηθεί. Δεδομένου ότι κάποιες μουράβιες θα αντιδράσουν με προηγούμενες επιστρώσεις είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθεί ανάμεσα τους μία συνδετική επιφάνεια. Διαφορετικά, ίσως χρειαστεί να αφαιρέσετε όλες τις επικαλύψεις και να ξεκινήσει εκ νέου από ένα γυμνό κύτος.

Πολλά primer γάστρας μπορούν να λειτουργήσουν σαν συνδετική επίστρωση. Επίσης μπορεί να βοηθήσουν ώστε να συγκρατηθούν ελαφρώς σαθρά και αδύναμα σημεία στο υπόστρωμα χωρίς όμως αυτό να αποτελεί και την θεραπεία τους.

Τα είδη των μικροοργανισμών που αναπτύσονται στα ύφαλα του σκάφους μας διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, επομένως μην αγοράζεται προϊόντα τα ανάλογα με την τιμή τους αλλά πρώτα συμβουλευτείτε τους ιστιοπλοϊκούς ομίλους της περιοχής σας.

Η επιφάνεια της γάστρας λειτουργεί σε ένα πυκνόρρευστο υπόστρωμα, στο οποίο τα μόρια του νερού παραμένουν ακίνητα σε σχέση με τη γάστρα. Ωστόσο, αυτό το στρώμα είναι πολύ λεπτό. Πειράματα για ένα 30ft (9.1m) γιοτ δείχνουν ότι για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας στο φινίρισμα πρέπει, περνώντας το χέρι μας από την επιφάνεια του κύτους να το αισθανόμαστε σαν να το περνάμε πάνω από ένα 400άρι γυαλόχαρτο. Σκληρότερες επιφάνειες θα δημιουργήσουν μεγάλες αντιστάσεις ενώ οι πιο λείες επιφάνειες είναι απλά χάσιμο χρόνου, μυϊκών δυνάμεων και χρήματος σε γυαλόχαρτα αφού τελικά δεν θα βελτιστοποιήσουν την ταχύτητα του σκάφους μας.

Μερικές Συμβουλές

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΟΕΧΕΙ

Παρά τις διάφορες απαγορεύσεις για επικίνδυνα συστατικά στα υφαλοχρώματα λίγα έχουν γίνει όσων αφορά την έρευνα για αντικατάσταση αυτών των συστατικών. Το ξηρό τρίψιμο για την αφαίρεση της μουράβιας πρέπει να αποφεύγεται. Προτιμήστε γυαλόχαρτο νερού ή ακόμα καλύτερα μία ξύστρα έλξης, ώστε να αφαιρούνται συμπαγή κομμάτια υλικού χωρίς να δημιουργούν σκόνη.
Είτε για την αφαίρεση παλαιού υφαλοχώματος είτε για την εφαρμογή νέου επιβάλλονται μάσκα, φόρμα εργασίας, προστατευτικά γυαλιά, γάντια και καπέλο.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Είτε χρησιμοποιούμε πινέλο είτε ρολό είναι σημαντικό να επιτυγχάνουμε την πλήρη κάλυψη της επιφάνειας χωρίς να αφήνουμε κενά. Αυτά είναι πολύ δύσκολο να τα αντιληφθούμε όταν είναι ακόμα νωπή η επιφάνεια. Έτσι μία εμπεριστατωμένη και συνεπής μέθοδος βαφής είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος.












Εάν βάψουμε με ρολό καλό είναι να αποφεύγονται τα ρολά αφρού καθώς δεν δίνουν μια αρκετά παχιά επίστρωση.Τα μεσότριχα ρολά μοχέρ είναι τα καλύτερα.

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Τα υφαλοχρώματα αποτελούνται από διάφορα δραστικά συστατικά διαφόρων πυκνοτήτων. Το "καλό πράγμα" είναι το βαρύτερο από αυτά και εγκαθίσταται στον πάτο του κουτιού. Συνιστάται μία δύο μέρες πριν την χρήση να αφήσετε το κουτί ανάποδα ώστε να αναμιχθούν καλύτερα τα συστατικά. Επίσης την ημέρα της εφαρμογής το συνεχές καλό ανακάτεμα επιβάλλεται.  Επίσης καλό είναι τα κουτιά να κρατηθούν μία δύο μέρες πριν την εφαρμογή σε ζεστό περιβάλλον. Το πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου είναι ιδανικός χώρος.


ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΗΝ ΜΟΥΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΙΔΑΤΕ.

ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΑΝ ΓΡΑΨΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΛΕΕΙ ΚΑΙ ΕΛΙΜΕΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ








4 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. μάλλον κάνεις λάθος στο νούμερο

      Διαγραφή
    2. exeis dikio_____ Seajet 033 Shogun. ayti xisimopoihsa kai eixa katapliktika apotelesmata

      Διαγραφή
  2. ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ .SEAJET SHOGUN 033 με άριστα αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή