Κυριακή, Αυγούστου 31, 2014

Απαραίτητη η χάραξη νέα πορείας για τον αγώνα της Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Εβδομάδας Ιονίου

Η Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Ιονίου είναι ένας από τους σημαντικότερους αγώνες ανοικτής θάλασσας σε πανελλήνιο επίπεδο και αναμφισβήτητα αποτελεί την ναυαρχίδα των διοργανώσεων όσων αφορά την Νοτιοδυτική Ελλάδα.
Σε αυτό το άρθρο δεν θα ασχοληθούμε με το παρελθόν της διοργάνωσης αλλά περισσότερο θα μας απασχολήσει το παρόν και το μέλλον της.
Θα προσπαθήσουμε να είμαστε όσο το δυνατόν περιεκτικοί και λακωνικοί στην σκέψη μας, μιας
που επιδίωξη μας είναι να οι άμεσα υπεύθυνοι (διοργανωτές), να προβληματιστούν όσων αφορά την διαχείριση και εξέλιξη αυτού του τόσο σημαντικού θεσμού.

ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ


  • 26 χρόνια ζωής
  • Απευθύνεται ταυτόχρονα σε αγωνιστικές αλλά και πιο οικογενειακού χαρακτήρα ομάδες
  • Το Ιόνιο αποτελεί εξαιρετικό στίβο για ιστιοπλοϊα
  • Το Ιόνιο συνορεύει με Αδριατική αλλά και Δαλματικές ακτές. Μπορεί να προσελκύσει ομάδες από Ιταλία, Κροατία κλπ
  • Κύριοι διοργανωτές 2 όμιλοι με μεγάλη εμπειρία και σημαντική προσφορά στην εξέλιξη του αθλήματος της Ιστιοπλοΐας (Ι.Ο.Πατρών και Ι.Ο.Κερκυρας)


ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ


  • Δεν υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική με συγκεκριμένους στόχους και κατευθύνσεις.
  • Οι διαδρομές που επιλέγονται δεν είναι ούτε αυτό που ζητάει η πλειοψηφία των ομάδων, ούτε αυτό που ταιριάζει στις συνθήκες του Ιονίου 
  • Δεν δίνεται στην διοργάνωση η σημαντικότητα που της αξίζει από τους ίδιους τους διοργανωτές, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η εξεύρεση χορηγών και επαρκούς δημοσιογραφικής κάλυψης.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ



  1. Σταθερή μορφή της οργανωτικής επιτροπής. Παράδειγμα: οι 2 έφοροι ανοικτής θάλασσας + ένα ακόμα μέλος  του ΙΟΠ και του ΙΟΚ, 1 μέλος από κάθε άλλο συνδιοργανωτή όμιλο που εμπλέκεται στον αγώνα, 1 μέλος ορισμένο από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και 1 από την περιφέρεια Ιονίων νήσων, κλπ. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος ώστε να υπάρξει προγραμματισμός και σχεδίαση τουλάχιστον 2ετίας, γεγονός που θα διευκολύνει την εξεύρεση χορηγών, μεγαλύτερη κάλυψη ΜΜΕ, πρόβλεψη και μείωση των απρόοπτων γεγονότων.
  2. Αλλαγή στον σχεδιασμό και την φιλοσοφία των διαδρομών. Το Ιόνιο δεν προσφέρεται για μεγάλες αγωνιστικές διαδρομές λόγω των αυξομειώσεων της εντάσεως του ανέμου μέσα στην ίδια μέρα. Αυτό σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαφορές στο rating των σκαφών, συχνά οδηγεί σε αποτελέσματα που δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στην πραγματικότητα. Προτείνουμε περισσότερες διαδρομές (inshore) και το πολύ 2 λιμάνια ανά διοργάνωση. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα πιο δίκαια αποτελέσματα και μεγαλύτερο συναγωνισμό, αφού οι συνθήκες θα είναι σχεδόν ίδιες για όλα τα σκάφη. Επίσης οι τοπικές οικονομίες θα έχουν ιδιαίτερο οικονομικό όφελος αφού οι 500-600 αθλητές θα μείνουν περίπου ένα 3ήμερο στον τόπο τους.
  3. Να υπάρξει εξωστρέφεια και επαγγελματισμός. Η φετινή διοργάνωση έτυχε αυστηρής κριτικής και όχι άδικα. Ότι έγιναν λάθη είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Οι διοργανωτές όμως δεν βγήκαν να αναλάβουν την ευθύνη. Αντιθέτως διαβάζαμε δελτία τύπου της μορφής "Με ρεκόρ συμμετοχής, 58 σκαφών, δόθηκε η εκκίνηση του 26ουΡάλι Ιονίου". Προσωπικά πιστεύω πως ίσως είναι από τις λιγότερες συμμετοχές της τελευταίας 10ετιάς. Σίγουρα κάποιο το διάβαζαν και γέλαγαν. Σίγουρα κάποιοι δεν θα έρθουν στο επόμενο Ράλι και θα λέμε κάθε πέρσι και καλύτερα. 
  4. Ενημέρωση και πρόσκληση στους Ναυτικούς και Ιστιοπλοϊκους ομίλους των γειτονικών χωρών αρκετούς μήνες νωρίτερα πριν τον αγώνα. Δεν θα είναι λίγοι οι ιστιοπλόοι που θα ήθελαν να συνδυάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα με έναν αγώνα


Είναι πολλά ακόμα που θα θέλαμε να επισημάνουμε. Είναι πολλά που θα θέλαμε να ακούσουμε από εσάς που μας διαβάζετε. Οι επισημάνσεις σας και τα σχόλια σας απαραίτητα για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου αγώνα και της ιστιοπλοΐας γενικότερα.



18 σχόλια:

  1. Ωραια τα λεει. Να προσθεσω πως πρεπει να φτιαχτει μια σελιδα αποκλειστικα για το ραλι. Παραδειγμα προκειται για αισχος αυτο που γινεται καθε χρονια που δεν βρισκουμε πουθενα τα αποτελεσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε έναν αγώνα που δεν υπήρχε τερματισμός στη μία διαδρομή και αντιμετωπίστηκε ο αγώνας με την ελαφρότητα και την ανευθυνότητα αυτή ζητάς επίσημη σελίδα και αποτελέσματα? Εδώ δεν σεβάστηκαν το κόσμο που έκανε τέτοια διαδρομή από την Αθήνα ως τη Κέρκυρα.... Τι ψάχνεις για ιστοσελίδες κλπ????

      Διαγραφή
  2. Στη Ζάκυνθο τι ακριβώς έγινε? γιατί ακυρώθηκε ο αγώνας που τερμάτιζε εκεί ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η εβδομάδα Ιονίου συζητείται κάθε χρόνο μετά το τέλος της, ακούγονται πολλά αλλά στην επόμενη διοργάνωση δεν αλλάζει τίποτα. Μετά το φετινό φιάσκο δεν έχουμε περιθώρια για άλλες αποτυχίες. Μερικές γρήγορες σκέψεις για τώρα.
    Η μόνιμη επιτροπή είχε τεθεί από τους Κερκυραίους αλλά εμείς δεν δεχθήκαμε. Είναι καιρός να το ξαναδούμε.
    Συνδιοργάνωση μόνον από τους δύο ομίλους που στην ουσία αυτοί ασχολούνται.
    Η μορφή του αγώνα καλό είναι να αλλάξει. Το λιμάνι αφετηρίας και τερματισμού να είναι το ίδιο. Έτσι θα μπορεί και το σκάφος που είναι σε διακοπές να αφήνει τα επί πλέον πράγματά του και να τα ξαναπαίρνει με το τέλος του αγώνα. Δεν θα χρειάζονταν έτσι δύο τελετές (έναρξης –τερματισμού). Οι διαδρομές του αγώνα να είναι απόστασης 20 έως 30 μιλίων, πιο τεχνικές και όχι με γνώμονα ποιος δήμαρχος δίνει φαγητό ή κύπελλα.
    Λιγότερες απονομές (ένας αγώνας είναι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρη, πρώτα από όλα πρέπει να αποφασιστεί η μορφή του αγώνα. Θέλουμε αγώνα super racing ή θέλουμε κάτι πιο χαλαρό ? Το μεγάλο πλεονέκτημα του αγώνα του Ιονίου είναι ότι συνδυάζει και τα δύο και κατά την άποψη μου αυτό δεν πρέπει να πειραχτεί. Καλώς ή κακώς το ποιος θα δώσει τα κύπελλα και θα συμβάλει στα έξοδα του αγώνα είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Κάποιος πρέπει να τα δώσει. Τέλος το να ξεκινήσει ένας αγώνας από την Πάτρα και 8-9 Αυγούστου να καταλήξει πάλι στην Πάτρα δεν είναι ότι καλύτερο. Οι πιο πολλοί δεν είμαστε επαγγελματίες δεν έχουμε χορηγούς και καλώς ή κακώς μας ενδιαφέρει να κάνουμε τον αγώνα και μετά να πάμε και τις διακοπές μας.

      Διαγραφή
    2. Ίδιο λιμάνι εκκίνησης και τερματισμού βολεύει περισσότερο τα κρουαζεράδικα σκάφη. Τα αγωνιστικά έρχονται άδεια και δεν έχουν να αφήσουν τίποτα. Και δεν σημαίνει ότι λιμάνι εκκίνησης πρέπει να είναι η Πάτρα ή η Κέρκυρα. Υπάρχουν υπέροχα νησιά κοντά μας.
      Επίσης σκεφτείτε λίγο την ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα. Γιατί πρέπει να γίνεται όπως βολεύει τις σχολές;

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα σε όλους σας
    Η όλη συζήτηση για τυχόν αλλαγή του "αγώνα" θα πρέπει, κατά τη γνώμη μου να ξεκινήσει, από το τι είδους αγώνα θα θέλει η οργανώτρια αρχή. Διαβάζω στις αποψεις ότι δεν είμαστε επαγγελματίες και ότι θέλουμε να κάνουμε τις διακοπές μας..... πολύ σωστά. Αλλά συγγνωμη που το λέω ο διοργανωτής όμιλος πρέπει να κάνει εναν υπολογισμό και ένα σχεδιασμό για να κατασταλλάξει στο είδος του αγώνα.
    Εάν δει ότι μπορεί να διαχειριστεί καλά έναν αγώνα με αποκλειστικα racing σκάφη, τότε πρέπει να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, δυσαρεστώντας τους φίλους που θέλουν διακοπές. Εάν από την άλλη ο διοργανωτής εκτιμήσει ότι θα έχει περισσότερα οφέλη με σκάφη που συνδυάζουν κρουαζίερα και αγώνα τότε προχωράει σε μία ανάλογη διοργάνωση.....όμως το λίγο από όλα δε δουλεύει. Στην τελική ο σκοπός της διεξαγωγής ενός αγώνα είναι να έχει οικονομικά οφέλη πρωτίστως ο όμιλος, η τοπική κοινωνία, είτε με τη συμμετοχή μεγάλων αριθμών σκαφών ή με την εξεύρεση χορηγών..... Μη ξεχνάμε ότι η το πόσο σημαντική είναι μία διοργάνωση δεν εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον αριθμό των σκαφών (τα Tp52 Super Series έχουν μόλις 7 ομάδες, αλλά ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τη σημασία της διοργάνωσης).
    Δε νομίζω ότι η θέση μας είναι να εκφράσουμε ακριβώς τι αγώνα θέλει ο καθένας μας αλλά να βοηθήσουμε τους διοργανωτές να αποφασίσουν αυτοί τι αγώνα θέλουν.....
    Η δικιά μου άποψη είναι ότι οι αγώνες λίγο κρουαζιέρα, λίγο αγώνας έχουν πεθάνει και θα προτιμούσα στα καταπληκτικά νερά του Ιονίου να δώ ένα διεθνή αγώνα με κύρος και αγωνιστικές συμμετοχές.....
    Ευχαριστώ
    Σταύρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ θα ήθελα να δω αυτόν τον αγώνα να γίνεται Americas Cup. Δεν γίνονται όμως αυτά από την μια μέρα στην άλλη. Πολύ σωστά γράφει όποιος έγραψε το άρθρο πως θέλει προγραμματισμό και σχεδίαση. Φίλε Σταύρο ποια είναι η πρόταση σου ; Πως μπορεί να μεταλλαχτεί αυτός ο αγώνας σε ένα διεθνή αγώνα με κύρος και αγωνιστικές συμμετοχές ;

      Διαγραφή
    2. Η πρότασή μου? Λοιπόν, ας ξεκινήσουμε.
      Καταρχάς θα πρέπει να αλλάξει το φορματ του αγώνα. Καμία αγωνιστική ομάδα δε θα ενδιαφερθεί να συμμετάσχει σε έναν αγωνα όπου θα πρέπει να μεταφέρει απο΄το ένα νησί στο άλλο εξοπλισμό και shore crew!!!! Θα πρέπει οι ομάδες να έχουν μία βάση από όπου θα ξεκινάνε και θα γυρνανε..... όποτε ναι περισσότερες όρτσα-πρίμα διαδρομές σε συνδασμό με offshore διαδρομές όπου θα ξανατερματίζουν στο λιμάνι εκκίνησης!
      Δεύτερον, για να δουλέψει μία τέτοια διοργάνωση θα πρέπει να γίνει review στις ημερομηνίες (ας μη ξεχνάμε ότι εκέινη την εποχή υπάρχει το Copa del Rey που είναι ένας καταξιωμένος αγώνας κα σίγουρα θα κόψει συμμετοχές). Η επιλογή της ημερομηνίας θα πρέπει να γίνει με πολλη προσοχή ώστε να μην υπερκαλύπτει άλλους παρόμοιους αγώνες ήδη καταξιωμένους....
      Τρίτον, η όλη διοργάνωση από την εκάστοτε οργανωτική αρχη επιβάλλεται να ξεκινήσει από ένα τμήμα marketing στελεχωμενο από επαγγελματίες.... είναι αυτοι που θα πουλήσουν το branding του αγώνα, θα βρουν χορηγούς.
      Τέταρτον, Συναργασίες με ομίλους της Ιταλίας, της Κροατίας και γιατί όχι και με αντίστοιχους της Τουρκίας (τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά) αλλά και άλλων χωρών για προσέλκυση συμμετοχών.
      Πέμπτον. Οι αγώνες θα πρέπει να είναι προσεγμένοι τόσο στη θάλασσα, όσο και στη στεριά. Στη μέν θάλασσα καλό θα ήταν ένας αγώνας διεθνούς κύρους να έχει στελέχη πιστοποιημένα τουλάχιστον σαν Εθνικά για να μην πω σα Διεθνη και βεβαίως μία International Jury. Επίσης καλό θα ήταν οι οδηγίες πλού όπως και η προκήρυξη να γραφτούν από την αρχή σύμφωνα μα τα αντίστοιχα πρότυπα κα όχι να γίνοται copy paste από παλαιότερες εκδόσεις και σαφώς η γλώσσα ενός Διεθνή αγώνα θα είναι τα Αγγλικά (το ξέρω μπορεί να μη μας αρέσει).
      Αντίστοιχα, στη στεριά θα πρέπει να προβλεφθεί ένα race village όπου θα εξασφαλίσει κόσμο στο venue των αγώνων......εκεί θα υπάρχουν όλη μέρα εκδηλώσεις τόσο για να φέρουν κόσμο πιο κοντά στο αθλημα, αλλά και για να διασκεδάσει ο κόσμος που θα παρεβρίσκεται.
      Σημαντικό κομμάτι είναι να δίνεται στον κόσμο που ενδιαφέρεται η δυνατότητα να βρίσκεται στο στίβο με σκάφη θεατών ή κάποιον άλλον τρόπο (δυνατότητες πλέον υπάρχουν πολλές).
      Έκτο. Θα πρέπει να υπάρχει ένα εξειδικευμένο γραφείο τύπου που θα φροντίζει για την προβολή του αγώνα σε εθνικά και διεθνή μέσα, καθώς και διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι και φωτογράφοι που θα καλύπτουν το Event.
      Εβδομο. Θα υπάρχουν event για τους χορηγούς και τους επισήμους.

      Και αυτά είναι μόνο η αρχή.... Εγώ ποτέ δεν είπα όμως ότι γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά γίνεται..... Γνωρίζω ότι πολύ πιθανά θα αρχίσουν τα σχόλια ότι αυτά που λέω είναι ανέφικτα... Μπορεί και να είναι, αλλά υπάρχουν πολλά παραδείγματα που αποδεικνύουν το αντίθετο.

      Ευχαριστώ και πάλι
      Σταύρος

      Διαγραφή
  5. Φίλε Σταύρο, πολύ άρτια η τοποθέτηση σου και πιστεύω πως αν έκαναν τα μισά από όσα προτείνεις θα είχαμε εκπληκτικά αποτελέσματα. Αλλά τι να κάνουν και ποιος ; Τον εν λόγω αγώνα τον οργανώνουν 2 άτομα τα τελευταία χρόνια. Η γραμματέας της Κέρκυρας και η γραμματέας της Πάτρας. Όλο το αγγούρι αυτές το τρώνε. Όλα αυτές οι δύο τα διεκπεραιώνουν και όλοι οι άλλοι που είναι στην οργανωτική επιτροπή παριστάνουν τους όμορφους και τους σπουδαίους και ανταλλάσσουν χαιρετούρες και χαμόγελα στις απονομές. Αν αδικώ κανα δύο ζητάω συγγνώμη. Οπότε μην περιμένουμε και πολλά από ανθρώπους που τους ενδιαφέρει μόνο η προβολή της αρχοντομουτσουνάρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όποιος είναι έξω απ’ το χορό και δεν ξέρει γράφει βλακείες.

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει και το τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Αυτό τον αγώνα θέλουν στο Ιόνιο ;

      Διαγραφή
  6. Κάθε χρόνο στο ράλλυ Ιονίου ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά προβλημάτων όπως: 1. Αμφισβήτηση και διάλογος αγωνιζομένων επιτροπής για το που θα εκκινήσουμε και αν θα υπάρξει L+AP, 2. Ποιο σύστημα θα ακολουθηθεί για την έκδοση αποτελεσμάτων (όπου συνήθως αποφασίζουν τα μεγάλα κεφάλια (σχολές), 3. Αλλαγές στο profile του αγώνα πχ (sport boat) προς όφελως μεγάλων σκαφών ή μεγάλων κεφαλιών αν θέλετε, 4. Αντικίνητρα ώστε να μη γίνονται ενστάσεις (50€), 5.Επιδεικτικοί έλεγχοι καταμέτρησης σε συγκεκριμένα σκάφη.

    Είναι μερικά από τα πολλά που έχω δει ακι ζήσει μέσα από αυτό τον αγώνα μετά από 12 διοργανώσεις που έχω τρέξει.

    Ο αγώνας για να αποτελέσει διεθνή χαρακτήρα θα πρέπει να έχει κύρος και σταθερή πολιτική σε όλα τα παραπάνω για εμένα, ανη εκάστοτε επιτροπή κάνει ότι θέλει ο καθένας τότε θα έχουμε ένα ράλλυ Ιονίου σα τη φετινή άσχημη κατάληξη. Καμία σοβαρή ομάδα και κανένας σοβαρός ιστιππλόος δε θα ξοδέψει χρόνο(χρήμα) & χρήμα για έναν αγώνα που αμφισβητεί τον αγώνα του και τη προσπάθεια του και δεν έχει διαφανείς όρους και τρόπο διεξαγωγής. Έχει γίνει καραμέλα το america's cup χωρίς κανένα λόγο, κατά την άποψη μου χρειάζεται η περιφέρεια καθαρούς απλούς και σωστούς αγώνες. Λόγο οικονομικής κρίσης συμμετοχή της περιφέρειας στο κέντρο είναι δύσκολη, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο αγώνα αντάξιο του αγώνα που θέλουμε να έχουμε και όχι του αγώνα που θέλουν να έχουν και τους εξυπηρετεί.

    Ανώνυμος άνεμος που μας ταξιδεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι έγινε? Αυτές μόνον ήταν οι προτάσεις. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι και λίγες οι προτάσεις μέχρι τώρα. Βέβαια για να αντιληφθεί κάποιος την σημασία κάποιων προτάσεων από τις παραπάνω πρέπει να έχει έστω και λίγη αθλητική παιδεία η οποία αποκτάται μόνο στους στίβους και τα στάδια και όχι εντός των πολιτικών νεολαιών και των κατηχητικών. Δυστυχώς όμως οι πολιτικοί έχουν σιγά σιγά εκτοπίσει τους αθλητές από των χώρο λήψης των αποφάσεων (συμβούλια ομίλων κλπ). Αυτός είναι και ο λόγος που πάμε από το κακό στο χειρότερο. Ραντεβού στο επόμενο Ιόνιο. Εμείς θα είμαστε εκεί........................

      Διαγραφή
  8. Το Ραλλυ Ιονίου είναι αυτό που είναι , ότι άλλο γίνει δεν θα είναι το γνωστό καλοκαιρινό event του Ιονίου . Αν και δεν ξέρω τα οικονομικά του , δεν πιστεύω οτι οι όμιλοι βγάζουν χρήματα και γιαυτό οτι γίνεται γίνεται στηριζόμενο στον εθελοντισμό .
    Εχω την εντύπωση οτι ο προυπολογισμός για το Ράλλυ μιάς ομάδας μόνο (σχολής) ειναι μεγαλύτερος απο τον προυπολογισμό ολης της διοργάνωσης .
    Αν οι επαγγελματικές ομάδες θέλουν περισσότερα ας δώσουν και κάτι παραπάνω για να ανεβάσουν το επίπεδο του αγώνα .
    Η προώθηση της διοργάνωσης απο πλευράς διοργάνωσης ειναι μικρή ως καθόλου , εκτός των άλλων θα πρέπει η πρoκήρυξη και το πρόγραμμα με χάρτες και οδηγίες να είναι έτοιμη και να μοιράζεται στη τελετή λήξης του Printesy - Corfu .
    Το Ραλλυ θα πρέπει να αποκτήσει ιστοσελίδα .
    Δεν ήταν ωραίο φέτος το κύπελλο στο πρώτο . Ισως τοπικά κρασιά αντί κύπελα στους 3 πρώτους κάθε αγώνα και κύπελλα στα over all

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εχετε σκεφτει ότι η εκάστωτε διοικηση του εκαστωτε ομίλου είναι αυτή που αξίζει στα μέλη του? Η ελαφροτητα με την οποια αντιμετωπιζει κάποιος το ιονιο πιθανως να αντικατοπτριζει την ελαφροτητα που αντιμετωπιζει τους δικους του τοπικους αγωνες αρα μην περιμενεις απο καποιον που ιστιοπλοια =φαγητο μπριζολες τσιπουρα να ενδιαφερθει αν θα χεις τερματισμο νερο ή παγο.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή