Τετάρτη, Ιουλίου 10, 2013

ΕΛΛΗΝΙΣ ΠΛΕΙΑΣ 2013

Ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Πατρών θέλοντας να αναδείξει άγνωστες πτυχές της ιστορίας των Πατρών αλλά και να τιμήσει τους πρωταγωνιστές αυτών των γεγονότων διοργάνωσε, το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Ιουλίου, έναν ακόμα ιστιοπλοϊκό αγώνα σκαφών ανοικτής θαλάσσης, με ιστορικό
υπόβαθρο και με ονομασία Ελληνίς και Πλειάς.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ : Το γεγονός έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 1941, πριν την κάθοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα. Οι Γερμανικές δυνάμεις προετοίμασαν την εισβολή τους με ανελέητους αεροπορικούς βομβαρδισμούς όλων των πλοίων στον Ελλαδικό χώρο ενώ παράλληλα θέλησαν να εμποδίσουν την υποχώρηση των συμμαχικών στρατευμάτων στην Αίγυπτο δια θαλάσσης, που ήταν και ο μοναδικός τρόπος. Ο Πατραϊκός κόλπος βομβαρδίστηκε σφοδρά από τα Γερμανικά Junkers 87 τα γνωστά μας Stukas αλλά και από Junkers 88. Οι βομβαρδισμοί έγιναν κατά κύματα… Στις 21 Απριλίου το πλωτό νοσοκομείο πλοίο Ελληνίς δέχεται αεροπορική επίθεση κοντά στη νήσο Οξιά, ενώ μεταφέρει 278 τραυματίες του Ελληνοιταλικού μετώπου από την Αμφιλοχία και προορισμό το Λουτράκι. Σε βοήθεια του Ελληνίς σπεύδει το υδρογραφικό πλοίο Πλειάς δημιουργώντας αντιπερισπασμό. Το Ελληνίς αποφεύγει τη βύθιση, ύστερα από εντυπωσιακούς ελιγμούς του κυβερνήτη του και καιόμενο καταφέρνει να πλεύσει εντός του λιμένα των Πατρών. Οι πυροσβέστες των Πατρών εν ώρα συναγερμού καταφέρνουν να διασώσουν τους τραυματίες πριν το πλοίο προσαράξει κοντά στον Άγιο Ανδρέα. Στη συνέχεια, βυθίζεται ύστερα από νέα επιδρομή στο λιμάνι της Πάτρας στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται το Τελωνείο χωρίς θύματα. Το βοηθητικό-υδρογραφικό πολεμικό «Πλειάς» συνεχίζει να δέχεται επιθέσεις και τελικά στις 25 Απριλίου αγκυροβολημένο στο χωριό Βασιλική απέναντι από την Πάτρα, βυθίζεται με θύμα τον θερμαστή Σ. Δεληγιάννη. Ο Κυβερνήτης του Υποπλοίαρχος Β. Κρυσταλλίδης είχε τραυματιστεί θανάσιμα στην προηγούμενη αεροπορική επιδρομή της 21 Απριλίου. Αργότερα και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 1958 το ναυάγιο θα ανελκυστεί μερικώς. Σήμερα στο βυθό και σε βάθος 4-5 μέτρων έχει απομείνει το κατωκάραβο του πλοίου…

Στο αγωνιστικό μέρος τωρα, η πρώτη μέρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ιδανική για ιστιοπλοϊα με ΒΑ ανέμους 4-5 BF. Οι αγωνιζόμενοι δοκιμάστηκαν σε όρτσα και πρίμα πλεύσεις και πρόσφεραν ένα όμορφο θέαμα στους λουόμενους της περιοχής πλαζ και Ρίου όπου και διεξήχθει ο αγώνας. Η δεύτερη ημέρα χαρακτηρίστηκε από ανέμους της τάξεως των 5 BF και κατά τόπους 6, ιδιαίτερα άτσαλους ως προς την ένταση αλλά και την διεύθυνση τους. Σε κάθε περίπτωση οι ιστιοπλόοι και τις δύο ημέρες διασκέδασαν και ευχαριστήθηκαν τον αγώνα οποίος ήταν και τεχνιός και γρήγορος. Κατά την γνώμη μας η επιτροπή δεν έπερεπε να αναθεωρήσει την αρχική διαδρομή η οποία ήταν ΟΜΙΛΟΣ - ΡΙΟΝ - ΟΜΙΛΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - ΟΜΙΛΟΣ και πιστεύω πως αυτή ήταν και η γνώμη των περισσοτέρων.

Τα τελικά αποτελέσματα έχουν ως εξής: 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ International 

ΦΟΙΒΗ - ΚΑΝΔΡΗΣ ΧΑΡΗΣ
ΗΡΙΔΑΝΟΣ - ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
ΝΗΠΕΝΘΕΣ ΧΡΟΝΑΣ/ΓΕΩΡΓΙΟΥ/ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
IRIDINI - ΝΙΚΟΛΑΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ
BIDOURIK - PHIL CORBETT
ΣΩΚΡΑΤΗΣ Π. - ΜΠΑΡΜΠΕΤΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΣΟΦΙΑ - ΜΑΛΑΜΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ORC CLUB 

ΙΡΙΣ - ΤΣΕΛΙΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ - ΜΠΑΡΚΟΥΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ROSA F - ΦΑΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΧΑΡΑ - ΦΑΣΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ - ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΟΝΑΡ - ΑΝΤΥΠΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΕΛΙΖΑ ΙΙ - ΜΠΟΣΓΑΝΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

Ευχαριστούμε τον Δημήτρη Μπάρκουλα για τις φωτογραφίες






5 σχόλια:

  1. Και αυτός ο αγώνας με πολλά οργανωτικά προβλήματα.
    Η ώρα εκκίνησης υπό διαπραγμάτευση. Η διαδρομή το ίδιο. Λίστα συμμετοχών δεν υπήρχε. Επιθεωρήσεις ανύπαρκτες. Όλα στο φιλικό και μεταξύ μας.
    Πρέπει να καταλάβουμε ότι η προκήρυξη είναι ένα κατ' αρχήν συμφωνητικό βάσει του οποίου ο κάθε υπεύθυνος σκάφους κάνει τον προγραμματισμό του.
    Προσέξτε γιατί όποια αξιοπιστία έχουμε αποκτήσει με κόπο και χρόνο μπορεί να εξανεμιστεί πολύ γρήγορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλά τα λες. Το χειρότερο είναι πως όταν έρθει η ώρα αυτή την αναλγησία να την πληρώσει ο όμιλος, το παρεάκι που είναι υπεύθυνο, θα είναι και πάλι μακρυά.

      Διαγραφή
  2. Ωραία διαδρομή. Ωραίος αγώνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΥΤΥΧΩΣ, ΠΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΗΤΑΝ ΚΑΛΕΣ....! ΑΛΗΘΕΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΤΕΛΙΚΑ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ. Ή ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΕΤΣΙ ΕΥΚΟΛΑ ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΦΕΤΟΣ? ΤΕΛΙΚΑ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΡΑΛΙ? ΚΑΤΙ ΑΚΟΥΩ ΓΙΑ ΛΕΥΚΑΔΑ.....????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προβλέπω κάτι σε στυλ, άλλος για Χίο τράβηξε πήγε κι άλλος για Μυτιλίνη

      Διαγραφή