Τρίτη, Αυγούστου 19, 2014

Διάλογος για το Ράλλυ Αιγαίου

Αναδημοσίευση από www.skipperondeck.gr


Δύο από τους πιο δραστήριους και συνεπείς ιστιοπλόους ανταλλάσσουν απόψεις* για το παρόν και το μέλλον του Ράλλυ Αιγαίου, της πιο σημαντικής και ιστορικής ιστιοπλοϊκής διοργάνωσης.

 Ο διάλογος εκτυλίσσεται την Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014, 10 ναυτικά μίλια ανατολικά της Ίου
[36 36.559' Ν 025 32.667' Ε | TWS: 6.4 SOG: 4.1 COG: 280]


Πλωριός: Σε πόσα Ράλλυ (σ.σ. Αιγαίου) έχεις τρέξει;
Τρίμερ: Αν θυμάμαι καλά σε περισσότερα από 10

Π: Παρομοίως. Κάθε χρόνο όμως, μετράω στη γραμμή της εκκίνησης όλο και λιγότερα σκάφη. Τι πιστεύεις;
T: Φαντάζομαι ευθύνεται η κρίση;
Π: Για όλα η κρίση θα φταίει; Άλλοι αντίστοιχοι αγώνες μια χαρά συμμετοχή έχουν. Ακόμη και αν φταίει η κρίση, δεν θα πρέπει να γίνει μια αναπροσαρμογή;
T: Σίγουρα έχει μερίδιο ευθύνης και η κρίση. Δες πόσα σκάφη έχουν χορηγία. Δεν θυμάσαι παλιά πόσοι χορηγοί συμμετείχαν και στήριζαν ενεργά τόσο τα σκάφη όσο και την διοργάνωση; Τώρα το τοπίο έχει αλλάξει πολύ.
Π: Συμφωνώ. Θεωρώ ότι και αυτοί που παραμένουν, κάνουν ηρωική προσπάθεια. Για σκέψου στο παρελθόν τί προβολή λάμβαναν και σήμερα τι προβολή έχουν. Παλιά, με σταματούσαν στον δρόμο και μου έλεγαν ότι με είδαν στην τηλεόραση. Τώρα, πρέπει να πετύχω συνδρομητή για να με δει. Κάτι γίνεται βέβαια με τα Web TV αλλά είναι διαφορετικό προβάλλεσαι σε "ανοιχτό" κανάλι.
T: Βεβαίως, αλλά φέτος η τηλεοπτική παραγωγή ήταν καλύτερη από ποτέ. Όλοι συμφωνούν.
Π: Ναι, αλλά θεωρώ ότι μεταξύ μας τήν χαιρόμαστε - και μάλιστα πολύ μεταξύ μας. Όσοι λιγοστοί είμαστε στα social media του Ράλι. Σε άλλες διοργανώσεις έχουν άνθρωπο που ασχολείται με την επιρροή που έχει ο κάθε συμμετέχων στα social media και ανεβάζουν δικές του φωτογραφίες ώστε να αποκτήσουν περισσότερους followers και να πετύχουν μεγαλύτερη απήχηση.
T: Εντυπωσιακό. Ίσως εγώ να είμαι σε άλλη εποχή που τρέχω για τον αγώνα και δεν με νοιάζουν όλα αυτά. Πράγματι όμως, και εγώ βλέπω ότι δεν γίνεται η καλύτερη δυνατή προβολή για τόσο μεγάλο event. Εδώ μικρές διοργανώσεις και καταφέρνουν να έχουν παραγωγή και χρόνο σε κανάλια πανελλήνια και να μην έχει το Ράλλυ Αιγαίου; Είναι δυνατόν;
Π: Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, ναι, είναι. Επίσης θεωρώ ότι λείπουν και άλλα στοιχεία που συμβάλουν στην προβολή.
T: Δηλαδή;
Π: Στοιχεία και ενέργειες που λειτουργούν καθ' όλη την διάρκεια του έτους. Θα έχει προσέξει ότι άλλες διοργανώσεις έχουν λογοτυπήσει είδη ρουχισμού, τσάντες, αξεσουάρ και είναι προς πώληση σε επιλεγμένα σημεία. Είδη υψηλής ποιότητας ώστε να χαίρεσαι τα φοράς και να έχεις το λόγοτυπο του αγαπημένου σου αγώνα. Κουβαλάς στιγμές πάνω σου. Σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετά ακριβά.
T: Εγώ θα τα έδινα αν αξίζει. Πρέπει μάλλον το μάρκετινγκ να το αναλάβει κάποιος ειδικός.
Π: Πάντως άκουγα ότι ο αρχηγός (σ.σ. ο ιδιοκτήτης του σκάφους) για του χρόνου σκέφτεται πολύ τη συμμετοχή
T: Τι λες τώρα... Γιατί;
Π: Γιατί απλά δεν το χαίρεται. Πονοκεφαλιάζει κάθε χρόνο με πράγματα και υποθέσεις που προσθέτουν άγχος ειδικά αν έχεις να διαχειριστείς μεγάλη ομάδα.
T: Όπως; Τί τον απασχολεί;
Π: Φέτος, όπως λέει, περισσότερο ασχολήθηκε με τη διαμονή του 15μελούς πληρώματος, με τη μετακίνηση των υλικών, πως θα μετακινηθούν οι τσάντες και τα spare, κλπ. , παρά χάρηκε τον αγώνα.
T: Ναι, καταλαβαίνω. Σε αυτό έχει δίκιο. Άλλωστε έχει πάει στο εξωτερικό και έχει δει άλλες διοργανώσεις πώς γίνονται. Παντού το ίδιο μοντέλο. Capri, Palma, Σαρδηνία. Παντού έχουν επιλέξει ένα νησί και με βάση αυτό κάνουν όσους αγώνες θέλουν. Έτσι όλα τα logistics είναι τα λιγότερα δυνατά για τις ομάδες επιτυγχάνοντας μειωμένος κόστος.
Π: Βέβαια, τα χρήματα φεύγουν από αλλού. Δεν θυμάσαι στο Capri; Τα λιμανιάτικα και τα ξενοδοχεία είχαν απίστευτο υψηλό κόστος.
T: Το Capri πέτυχε. Έχει γίνει θεσμός και ενώ όλοι θα το «έκλαιγαν» την περίοδο εκείνη, τους «έχουμε κάνει μάγκες» και το θεωρούν υψηλή περίοδο.
Π: Σωστά. Και φυσικά άλλα πράγματα πετυχαίνεις σαν διοργάνωση όταν πας και λες ότι θα σου φέρω «Χ» πληρώματα που θα φάνε και θα μείνουν το βράδυ σε εσένα και το επόμενο πρωί θα πάνε αλλού και άλλο να τους πεις ότι θα τους έχεις εκεί για μια εβδομάδα, δέκα μέρες...
T: Πάντως, για να σου πω την μαύρη αλήθεια, πέρα από το αφεντικό, και εγώ το σκέφτομαι για του χρόνου.
Π: Γιατί; Όλο το χρόνο πήζεις στο γραφείο, έναν αγώνα τρέχεις.
T: Ναι, αλλά φέτος η «παντόφλα» (σ.σ δυσανασχέτηση) ήταν άνευ προηγουμένου.
Π: Δηλαδή; Γίνε πιο συγκεκριμένος
T: Φέτος έλειψα πολύ, να δω πως θα επανορθώσω. Πάντως τώρα που το λες, αν είχαμε ένα νησί θα τους κατέβαζα και θα κάναμε όλοι μαζί και διακοπές μόλις τελείωνα τους αγώνες και θα βόλευε.
Π: Άσε που θα είχαμε και κερκίδα και πολλαπλό κόσμο στην διοργάνωση.
T: Ναι, αλλά θα χάσει τον χαρακτήρα του το Ράλι.
Π: Ποιόν χαρακτήρα;
T: Την όλη φιλοσοφία. Το φολκλόρ, την κανονιοφόρο, τα ελληνικά νησιά.
Π: Φίλε και συναθλητή, τα τελευταία 50 χρόνια γίνεται κατ' αυτό το τρόπο. Η Γη όμως γυρίζει και η ανθρωπότητα εξελίσσεται. Η Κανονιοφόρος έχει την έννοια της κυριαρχίας μας στο Αιγαίο που πριν 50 χρόνια είχε νόημά και συμβολισμό. Σήμερα, το 2014, τί νόημα πιστεύεις ότι έχει; Ένα τόνο πετρέλαια την ώρα καίει, μου έλεγε ο Α' Μηχανικός εχτές το βράδυ. Επιπλέον οι Μόνιμοι γκρινιάζανε: τί δουλειά έχει το Πολεμικό Ναυτικό να ακολουθεί ιστιοπλοϊκά στο Αιγαίο; Να έχει μια παρουσία στην εκκίνηση τιμητικά θα το καταλάβαινα περισσότερο.
T: Δεν έχεις άδικο.
Π: Φαντάζεσαι τι διοργάνωση θα είχαμε αν επένδυαν το κόστος – ή μέρος - των πετρελαίων που καταναλώνει; Σε κάθε νησί θα είχαμε beach party, πολλές και διαφορετικές εκδηλώσεις και σίγουρα θα μπορούσαμε να επενδύσουμε στην επικοινωνία σε άλλο επίπεδο.
T: Πράγματι. Για τους αγωνιζομένους δεν είχε και καμία après sail εκδήλωση στα νησιά. Στο παρελθόν συνέβαιναν περισσότερα πράγματα που κράταγαν το ενδιαφέρον αμείωτο ακόμη και εκτός αγώνα.
Π: [ειρωνεία] Έχεις και παράπονο; Σε κάθε νησί έχεις όλα τα παραδοσιακά όργανα, κλαρίνα και νταούλια.
T: Ναι, δεν ήξερα από πού να φύγω γιατί έπρεπε να κάτσω να τα υπομένω για να πάρω το κύπελλο [εκνευρισμός]. Μα καλά δεν βλέπουν ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι 35-40;
Π: (αστεϊσμός) Βέβηλε, αυτή η μουσική είναι η παράδοσή σου.
T: Φίλε, ιστιοπλοΐα έχω έρθει να κάνω. Πήγες εσύ να τρέξεις στην Σαρδηνία και σου είχαν τους τοπικούς χορούς και μουσικές στην απονομή;
Π: Αυτό έχουν, αυτό προσφέρουν. Μην μηδενίζεις την προσπάθεια των ανθρώπων του διοργανωτή Ν. Ομίλου (ΠΟΙΑΘ) που όλο το χρόνο εργάζονται και ασχολούνται με όλη τη προετοιμασία, τα νησιά, το πού θα πάμε, το πού θα δέσουμε, να μην μας λείψει τίποτα.
T: Συμφωνώ και το εκτιμώ. Θεωρώ ότι συζητάμε σε βάση ώστε και η δική τους δουλειά να γίνει πιο εύκολη αν άλλαζε το format (σ.σ. η μορφή).
Π: Κατά αυτό τον τρόπο θα υπήρχε περισσότερος χρόνος για να συγκεντρώσουν υψηλό αριθμό συμμετοχών που είναι και το ζητούμενο. Για σκέψου φέτος να είχαν έρθει σε συνεννόηση με τα άλλα δύο σκάφη 52άρια που έχει στην Ελλάδα και να έτρεχαν ένα ωραίο σύνολο 4 σκαφών αυτού του επιπέδου.
Στο «52 Super Series» έχει κούρσες (US 52 Championship 2014) που τρέχουν συνολικά 6-7 σκάφη. Μια φωτογραφία με τέσσερα 52άρια να έστελναν στο εξωτερικό, ίσως αποκτούσε άλλη έννοια του χρόνου το 52ο Ράλλυ Αιγαίου.
T: Έπειτα θέλει μελέτη και μια αναπροσαρμογή στις κατηγορίες. Πρέπει να πάρουν απόφαση ότι κάποιες κατηγορίες πλέον έχουν πεθάνει και δεν έχουν νόημα και όπως αποδεικνύεται ούτε και συμμετοχή. Επίσης θεωρώ αστείο να κυκλοφορούν τα μισά πληρώματα με κύπελλα μετά τον αγώνα. Ο θεατής και ο νεοεισερχόμενος αθλητής αποπροσανατολίζεται.
Π: Συμφωνώ. Πέρα από αυτό, δεν μπορείς να έχεις σκάφη με GPH 400 να τρέχουν την ίδια κούρσα με αυτά που έχουν 800. Είναι άδικο. Τρέχουν άλλο αγώνα και το μόνο σίγουρο είναι οτι ανάλογα με την έκβαση του αγώνα πάντα κάποιο θα αδικείται.
(Φωνή Skipper δυνατά): 10 τα μίλια του αέρα! Πάμε για αλλαγή παιδιά! Δύο on deck!



________________________________________


Λόγια στα ρέλια
Για να περάσει η ώρα στο ρέλι, όλοι γίνονται ειδικοί και επιστήμονες. Ακούγονται θεωρίες για το τι έπρεπε να κάνει το κράτος με τα νησιά, τον τουρισμό, την ενέργεια. Όλοι έχουν άποψη και είναι πάντα η σωστή αφού πάντα συνοδεύονται και από τις σχετικές αναλύσεις...
Έτσι και για το Ράλλυ Αιγαίου. Όλοι έχουν την άποψή τους. Την άποψή τους αλλά και την γκρίνια τους.

Στο δια ταύτα
Το σίγουρο είναι ότι οι ομιλούντες & υπογράφοντες, τον αγώνα αυτόν τόν έχουν τρέξει και τον έχουν αγαπήσει πολύ. Ανήκουν σε μια νέα γενιά που είτε από επιλογή είτε από ανάγκη έφυγε από την αγκαλιά του κράτους και της πολιτικής σκηνής. Βλέπει τα φαντάσματα του παρελθόντος και ξέρει ότι όλοι τους αποτελούν μέρος του σημερινής κρίσης αλλά είναι αισιόδοξη και την ενδιαφέρει μόνο να βλέπει μπροστά. Έχει ταξιδέψει πολύ στο εξωτερικό και καταλαβαίνει ότι ενώ έχουμε το "καλύτερο μαγαζί" στην Ευρώπη μας οπισθοδρομούν οι εγωισμοί, η άρνηση προόδου και οι προσωπικές φιλοδοξίες. Είμαστε οι τελευταίοι που θα σταματήσουμε να τρέχουμε στο Ράλλυ Αιγαίου όσο βαστούν τα πόδια μας και από αγάπη και μόνο μιλάμε για αυτό.
Το Ράλλυ Αιγαίου είναι αγώνας Ανοιχτής Θαλάσσης για σκληρούς. Για πληρώματα που φτάνουν στα όριά τους. Παράλληλα είναι και το μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό γεγονός στην Ελλάδα αλλά και ο τίτλος που σίγουρα όλοι θέλουν. Πώς όμως θα καταφέρει να επιζήσει για να προοδεύσει στα επόμενα 50 χρόνια; Μας αρκεί αυτό που έχουμε ή θέλουμε πραγματικά να φέρουμε ξένα πληρώματα στην Ελλάδα;

Οι προτάσεις
Στην σύγχρονη αγωνιστική Ιστιοπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης μπορείς να είσαι ένα από τα εξής τρία πράγματα:
I. Μία ρεγκάτα που απευθύνεται σε ΑΘΛΗΤΙΚΑ πληρώματα τραβάει πρωταθλητές, δημοσιότητα, χορηγούς, ξένες ομάδες και έχει βάση ένα νησί και από εκεί εκτελούνται οι παλινδομικές και παράκτιες ή offshore κούρσες. Βοηθά τις αγωνιστικές ομάδες να έχουν μια βάση αλλά και στην μετακίνηση / διαμονή των πληρωμάτων.

II. 2. Ένα δυνατό "tough" non-stop offshore με μεικτά πληρώματα που πουλάει την περιπέτεια, τις δύσκολες συνθήκες την νύχτα και τους κινδύνους στην θάλασσα και απευθύνεται σε όσους το «λέει η καρδιά τους». Έχει ελάχιστα logistics χωρίς στάσεις ή το πολύ μια για ανασυγκρότηση
.
III. 3. Ένας καθαρά τουριστικός αγώνας με γύρο των νησιών και μεγάλη κατηγορία Οrc CLUB.

Είναι αντιληπτό ότι το τουριστικό κομμάτι το κάνει ήδη καλύτερα η Aegean Regatta που λόγω των μικρών μπράτσων είναι πιο ελκυστική και έχει συμμετοχές από σκάφη με πιο χαλαρή διάθεση. Το non-stop μεγάλο offshore δυστυχώς πέθανε μαζί με τον Αγώνα Αρχιπέλαγους και μακάρι να μπορούσε να αναβιώσει αλλά θέλει συμφωνία με 3-4 αγωνιστικές ομάδες που θα "μονομαχήσουν" για τον τίτλο και την δόξα αλλά θα ρισκάρουν κιόλας τις ζημιές.
Στο Ράλλυ Αιγαίου ταιριάζει σαφώς η μορφή της Ρεγγάτας αλλά με δυνατές, σκληρές και "έξυπνες" offshore κούρσες σε συνδυασμό με παλιδρομικές ή μικρά inshore που θα τονίζουν το δύσκολο του επιχειρήματος και θα τιμούν την 50χρονη ιστορία του αγώνα. Η βάση του σε ΕΝΑ νησί θα δώσει μεγάλη ευκολία στις ομάδες αλλά και στους αγωνιζόμενους. Θα γίνει ελκυστικότερο σε ξένους ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών που λατρεύουν την Ελλάδα αλλά ήρθαν μια φορά και δεν ξανάρθαν γιατί ταλαιπωρήθηκαν να αλλάζουν βάση κάθε 2 μέρες. Οι μεγάλες αγωνιστικές ομάδες κουβαλάνε ένα container εργαλεία και spares. Πως θα τα μεταφέρουν από την Αστυπάλαια στην Ίο;

Εν κατακλείδι

Φέτος ομολογουμένως πολλά πράγματα πήγαν εξαίσια στο Ράλλυ Αιγαίου και ένα από αυτά ήταν η ποιότητα των τηλεοπτικών παραγωγών με έμφαση στους πραγματικούς πρωταγωνιστές που είναι οι ιδιοκτήτες και τα πληρώματα. Αν όμως δεν ποτιστεί η μορφή του Ράλυ με νέες ιδέες και προσαρμοστεί στην εποχή μας τότε μοιραία, παρά τα 50 χρόνια θαυμαστής ιστορίας, θα γίνει ένας αγώνας νοσταλγών του παρελθόντος χωρίς απήχηση στα σύγχρονα μέσα και στους νέους.

Οι ομιλούντες & υπογράφοντες

  Άκης Τσαρούχης
Trimmer, TP52 Bullet Sailing Team
www.facebook.com/tp52teambullet
  TRIMMER  











ΠΛΩΡΙΟΣ | Γιώργος Ηλιόπουλος
Mastman / Media Crew, Optimum Yacht Racing Team
www.optimumsailing.gr
 ΠΛΩΡΙΟΣ 




 *Οι παραπάνω θέσεις είναι προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα τις ομάδες ή τους ιδιοκτήτες των σκαφών TP52 Bullet και FARR 52OD Optimum στις οποίες αγωνίζονται οι υπογράφοντες.

________________________________________

[Σημείωση]
Το www.skipperondeck.gr δημοσιεύει την κρίση και την στοιχειοθετημένη γνώμη των αθλητών, παραγόντων και όσων αγαπούν την ιστιοπλοΐα και βεβαίως όλων όσων επικοινωνούν σε αυτή τη βάση.
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι είναι ο 1ος σε επισκεψιμότητα ιστότοπος στην Ελλάδα για θέματα Ιστιοπλοΐας και Θαλάσσιας αναψυχής και το σημείο αναφοράς για τους αγγλόφωνους αναγνώστες με ενδιαφέρον στην Ελληνική δραστηριότητα και ένθερμος υποστηρικτης του ναυταθλητισμού.
Για σχόλια και επoικοδομητικό διάλογο αναφορικά με το μέλλον του Ράλλυ Αιγαίου η ηλεκτρονική θυρίδα παραμένει πάντα ανοιχτή στην εξής διεύθυνση: info@skipperondeck.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου